Poslední měsíc byl na akciových trzích poměrně zajímavý. Konečně jsme se dočkali výrazných výprodejů, které dostaly akciové indexy zhruba o 10 % níže od lokálních maxim, ačkoli poté akcie silně posílily.
Velmi dobře se dařilo například i bitcoinu, který se vyšplhal na úroveň kolem 37 000 dolarů, což je jeho nejvyšší hodnota za zhruba rok a půl.
Výnos desetiletého amerického státního dluhopisu se opět dostal nad 5 %. Jak všechny tyto události ovlivnily Tomášovo akciové portfolio?
Hlavním tématem pro jednotlivé společnosti byla výsledková sezóna.
Obecně byly výsledky většiny společností v portfoliu dobré, i když akcie na ně v mnoha případech reagovaly poklesem.
Výsledky jednotlivých společností jsme detailně zpracovali v tomto playlistu a hovořili jsme o nich také v aktuálním Povídání o trzích.
Co se týká zpráv ze světa technologických gigantů, zdá se, že společnosti Microsoft se konečně podařilo dokončit akvizici herního vydavatelství Activision Blizzard.
Meta zase představila možnost placených verzí sociálních sítí bez reklam a možnost platit svým oblíbeným influencerům.
Pro aktuální nákup do našeho vzorového portfolia jsme se však vydali úplně jinou cestou.
Tentokrát do portfolia přidáváme zcela novou společnost, a to LVMH, francouzskou společnost, která sdružuje velké množství známých luxusních značek.
Patří mezi ně Louis Vuitton, Bulgari, Dior, Fendi, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Marc Jacobs, Tiffany & Co, Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Krug a Dom Pérignon.
Společnost prodává skutečně rozmanitý sortiment zboží, od oděvů, kabelek a dalších doplňků, parfémů, kosmetiky, hodinek, šperků až po alkohol.
Obchodní činnost je rozdělena do pěti segmentů, z nichž nejdůležitější je prodej oděvů a koženého zboží.
LVMH má poměrně zajímavý byznys model, který praktikuje již dlouhou řadu let.
Tento model spočívá v hledání společností v sektoru luxusního zboží, které momentálně čelí určitým problémům, díky čemuž je LVMH může koupit pod cenou a začlenit je do sebe.
Vzhledem k dlouhému seznamu značek, které jsou s LVMH spojeny, vidíme, že tato strategie se firmě dlouhodobě opravdu vyplácí.
I přesto akcie společnosti v současné době klesly zhruba o čtvrtinu oproti svým maximům, společnost doplácí na všeobecný výprodej akcií, ale také na ekonomickou situaci v Číně, která je pro LVMH velmi důležitým trhem.
Kromě toho akcie reagovaly výraznějším poklesem také po zveřejnění posledních výsledků společnosti.
Ty byly víceméně dobré, tržby společnosti meziročně vzrostly o 9 %, ale očekávání byla ještě vyšší.
Společnost se v současné době obchoduje za 20 násobek ročního zisku, což je méně, než je průměr posledních let.
Zdroj: xStation
Podrobnější informace k výše uvedeným tématům naleznete v aktuálním dílu seriálu XTB Akciové portfolio Tomáše Vranky, které je dostupné na následujícím odkazu: