Společnost XTB právě představila své předběžné finanční výsledky za celý rok 2022. V tomto období společnost dosáhla konsolidovaného čistého zisku ve výši 163,3 milionu EUR, což je o 214,4 % více než v roce 2021. Vysoká volatilita na finančních a komoditních trzích a aktivní marketingové aktivity vedly k rekordnímu roku z hlediska počtu získaných klientů.
Dynamický růst společnosti XTB a příznivé tržní podmínky vedly v roce 2022 k rekordním finančním výsledkům. Za celý rok 2022 dosáhla společnost XTB konsolidovaného čistého zisku ve výši 163,3 milionu EUR, a to je více než trojnásobek v porovnání s předchozím rokem (52,0 milionu EUR). Provozní výnosy zaznamenané po čtyřech čtvrtletích roku 2022 dosáhly hodnoty 308,1 milionu EUR oproti 136,7 milionu EUR v roce 2021. Meziroční nárůst výnosů o 125,4 % je rekordním úspěchem v historii skupiny. Provozní náklady naopak v roce 2022 dosáhly 119,1 milionu EUR (v roce 2021: 76,2 milionu EUR).
V roce 2022 pokračoval trend dynamického růstu klientské základny a počtu aktivních klientů. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 získala společnost XTB více než 51 tisíc klientů, což spolu s výsledky z předchozích čtvrtletí roku dává více než 196,9 tisíce nových klientů za celý uplynulý rok. V každém ze čtyř čtvrtletí tak firma splnila svůj závazek získat v průměru alespoň 40 000 nových klientů čtvrtletně. Celkový počet klientů na konci čtvrtého čtvrtletí přesáhl 614,9 tisíc.
Důležitým ukazatelem ovlivňujícím výsledek je průměrný počet aktivních klientů – ve 4. čtvrtletí činil 161 tisíc oproti 127 tisícům ve stejném období předchozího roku. Za celý rok 2022 činil průměrný počet aktivních klientů 153 tisíc (v roce 2021: 112 tisíc). To se projevilo v nárůstu objemu obchodů s CFD nástroji vyjádřeného v lotech – ve čtvrtém čtvrtletí činil 1,720 milionu lotů oproti 1,074 milionu ve stejném období roku 2021 (nárůst o 60,3 %). Ziskovost na lot se zvýšila o 48,9 %. Zvýšila se také hodnota čistých vkladů klientů z 636,8 milionu EUR v roce 2021 na 729,9 milionu EUR v roce 2022.
Rok 2022 byl pro XTB nepochybně rekordní. Vysoká volatilita na finančních trzích a rostoucí inflace způsobily, že se společnost začala dívat na správu peněz jinak. V důsledku toho byl patrný zvýšený zájem o investování na finančních trzích, a to jak aktivním, tak pasivním způsobem. Roky budování mezinárodní značky, rozšiřování klientské základny, rozvoj nabídky produktů a zaměření na finanční vzdělávání se promítly do našich finančních výsledků – komentuje Omar Arnaout, generální ředitel XTB.
Pokud jde o výnosy XTB z hlediska tříd nástrojů, které se na jejich tvorbě podílely, ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 byly nejziskovější CFD založené na indexech. Jeho podíl ve struktuře výnosů z finančních nástrojů dosáhl 52,5 %. Stejná třída aktiv generovala XTB v průběhu roku 2022 také nejvíce příjmů (46,4 %). To je důsledkem vysoké ziskovosti kontraktů založených na indexech US 100, DAX (DE30) a US 500. Druhou nejziskovější třídou aktiv byly kontrakty CFD založené na komoditách s 33,8% podílem na struktuře příjmů za celý rok 2022 (ve čtvrtém čtvrtletí: 40,9 %), přičemž vedoucími nástroji v této třídě byly kontrakty založené na cenách zlata, ropy a zemního plynu. Příjmy z CFD kontraktů založených na měnách tvořily 17 % v celém roce 2022.
Provozní náklady za celý rok 2022 činily 119,1 milionu EUR a byly o 42,9 milionu EUR vyšší než ve srovnatelném období roku 2021 (76,2 milionu EUR). Nejvýznamnějšími položkami byly náklady na mzdy a požitky zaměstnanců, které jsou důsledkem neustálého rozvoje společnosti, a tedy i růstu zaměstnanosti, a dále marketingové náklady vyplývající z propagačních aktivit. Ve čtvrtém čtvrtletí společnost XTB pokračovala v globální marketingové kampani s ambasadorem značky Conorem McGregorem, jedním z nejúspěšnějších a nejuznávanějších zápasníků bojových umění na světě. Navíc je jedním z nejlépe placených sportovců na světě, čehož dosáhl díky mnoha sportovním i investičním úspěchům. Fintech v souladu se svou strategií neustále pracuje na zlepšování své nabídky. To vše díky zaměření na oslovení masových klientů, což je v současné době prioritou rozvoje společnosti.
Uplynulý rok byl pro nás velmi povzbudivý, protože jsme ukázali, že jsme schopni využít tržních příležitostí. V současné době je naší prioritou další rozšiřování klientké základny, a proto pokračujeme v rozsáhlých marketingových aktivitách. V roce 2023 bychom chtěli laťku ještě zvýšit a získat minimálně 40-60 tisíc nových klientů za čtvrtletí. To však není všechno. Mohu směle říci, že investování vstoupilo do hlavního proudu, a proto je naší ambicí také oslovit masovou klientelu. Proto pracujeme na zavedení nových produktů do naší nabídky, které nám umožní ještě více zvýšit počet aktivních uživatelů – komentuje Omar Arnaout.
Podívejte se na přehled nejlepších možností, kde získáte bonus za založení účtu. Bonus získáte jak…
Zatímco akciové trhy šplhají na rekordní hodnoty, investoři dychtivě sledují, kam zamíří jejich peníze. Většina…
V posledních týdnech se na kryptoměnovém trhu zvyšuje optimismus a investoři sledují, zda Bitcoin a…
Pár dní dozadu jsme byli svědky jedné z nejvýznamnějších politických událostí tohoto roku – amerických…
Čtyřikrát ročně světové společnosti oznamují své hospodářské výsledky a ani tentokrát tomu nebylo jinak. Nedávno…
Online investiční konference 2024, pořádaná společností XTB, je každoročním lákadlem pro každého, kdo chce mít…