Jak začít vydělávat na Instagramu? A kolik?
Můžeme o tom diskutovat, můžeme tím opovrhovat nebo to oslavovat. Jisté je, že sociální sítě jsou fenoménem 21. století, který každý den zasahuje do životů nás všech.
Nejenom organizace, firmy a podnikatelé, i jednotlivci mohou sociální sítě, zvláště Instagram, využít pro svůj prospěch. Je to mnohem výhodnější než proti němu nějak bojovat nebo ho ignorovat.
Instagram se veze na trendu sociálních sítí. Přestože v počtu uživatelů zatím celosvětově vládne sociálním sítím Facebook, Instagram ho postupně dohání. Nárůst uživatelů Facebooku postupně upadá, zatímco Instagram zažívá boom.
Instagram je jistě jednou z nejprogresivnější sociální sítí. Je to dáno především tím, že se orientuje na vizuální obsah.
A vizuální obsah je dnes v kurzu. Dokládají to i statistiky. Dle Social Media Marketing Industry Report z roku 2018 je 32 % marketérů přesvědčeno, že vizuální obsah (obrázky a video) jsou tou nejdůležitější formou obsahu z hlediska businessu.
O tom, že je Instagram zajímavý z hlediska businessu, netřeba pochybovat. Pokud bychom to však měli doložit, budeme hledat právě mezi účty, které jsou primárně osobní, nikoliv firemní. Na Instagramu vydělávají především jednotlivci.
Až časem se z nich stávají internetoví podnikatelé, influenceři.
Na začátku bývá osobní profil, následuje sbírání sledujících a využívání nejrůznějších způsobů, jak monetizovat Instagram.
Výsledkem je pak výdělek, který mnohdy předčí i ta nejprestižnější povolání. Ti největší Instahráči si vydělají pořádný balík peněz (viz přehled níže). Instagram dělá z lidí ty nejbohatší lidi na světě. Povídat by o tom mohly třeba slavné Kardashianky.
To je otázka, která asi napadne každého, kdo se na Instagramu pohybuje. Odpověď se dá najít u těch největších instagramových hvězd a jejich výdělků.
Podívejte se, jak vydělává na Instagramu Kylie Jenner, nejmladší z klanu Kardashian – Jenner, Selena Gomez nebo Cristiano Ronaldo.
Inspirujte se u patnáctky nejúspěšnějších instagramových influencerů Hopper HQ Instagram Rich List 2018.
(Zdroj Hopperhq)
Chcete se vydat ve stopách slavné Kim a jejích sester?
Inspirací může být jistě i Leoš Mareš, pro kterého je Instagram jedním z největších zdrojů příjmů. Měsíčně si na obrázkové síti přijde i na milionové částky. On prostě ví, jak vydělávat na Instagramu!
Nemá smysl si nalhávat, že se vám v nejbližší době podaří sesadit někoho z trůnu nejvýdělečnějších instagramerů. Můžete se o to však pokusit!
Na druhé straně se nemusíte do monetizace Instagramu vůbec pouštět s vidinou milionových příjmů. Instagram se dá pohodlně využít i jako slušný přivýdělek.
I 5000 Kč se může hodit a zdaleka to není špatný přivýdělek. Jde o výdělek z Instagramu, kde trávíme čas tak nebo tak, je škoda ten čas neproměnit na peníze.
Zatímco ti nejlepší inluenceři v Česku si přijdou na 100 000 až 300 000 Kč měsíčně, zahraniční influenceři tyto peníze vydělají za propagaci jediné fotky.
Výše uvedené údaje jsou důkazem, že Instagramový účet se dá monetizovat a při získání dlouhodobého placeném partnerství získáte pravidelný příjem. Jen vědět, jak na to.
Především je třeba znát, jaké způsoby monetizace Instagram nabízí. Je jich hned několik.
Nutno podotknout, že Instagram sám o sobě žádný výdělek nenabízí, neumožňuje žádný způsob obchodování. Business na Instagramu se vždy odehrává v režii samotného uživatele nebo spolupráce uživatele s jinými uživateli, firmami a značkami.
V základním členění můžeme monetizaci na Instagramu rozdělit na:
Instagram funguje na principu sebeprezentace. Je to online platforma, která umožňuje sdílet fotografie a videa s desítkami milionů uživatelů po celém světě. Již ze své podstaty je tedy skvělým způsobem propagace – jména, výrobků a služeb.
Na rozdíl od Facebooku je na Instagramu obsah především pozitivní. Cení se vizuálně zajímavý obsah, kreativita, neotřelý design, ale i vtip. Je to zejména prostor pro zábavu, přesto, či právě proto nabízí i příležitosti monetizovat své aktivity.
Pak lze propagovat své jméno u širokého publika obdobně jako v klasických formách reklamy. Na Instagramu je však propagace autentická, propojení účtu a jeho fanoušků je odrazem skutečného zájmu. Proto je to také výhodná šance pro marketingové aktivity.
Lze propagovat své služby, například kadeřnice zde skvěle „prodá“ své účesy. Lze propagovat i nejrůznější výtvory a výrobky, zvláště ty, které jsou vizuálně poutavé.
Nakonec lze prostřednictvím Instagramu propagovat a přímo prodávat i samotné fotografie.
Instagramový účet, který sledují davy lidí, má potenciál k propagaci téměř čehokoliv. To si dobře uvědomují moderní firmy a značky. Vítají možnost propagovat své produkty prostřednictvím autentických postů instagramerů s velkým počtem sledujících.
Mají příležitost nenásilně oslovit množství lidí, aby to nebylo bráno jako čistá reklama. Na reklamu už dnes slyší málokdo, ale lidé se velmi rádi ztotožňují se svými vzory v podobě instagramerů.
Ne nadarmo se instagramerům říká influenceři. Jsou to lidé, kteří mají vliv.
Způsobem monetizace Instagramu je spolupráce, spolupráce influencerů se zástupci různých značek.
Spolupráce mezi influencery a značkami může probíhat na popud influencera i firmy. Buď influencer osloví firmu s nabídkou spolupráce, anebo influencera osloví firma samotná.
První krok spolupráce podstatně zjednodušují nástroje, které influencery se značkami spojují. To umí například aplikace Linketica či LaFluence pro český trh nebo HypeAuditor (světový trh) .
Aplikace Reward také přímo vyplácí influencerům odměnu, bez čekání. Sama ji v reálném čase počítá podle počtu followerů na Instagramu a také počtu lajků náležejících k danému postu určenému k výdělku prostřednictvím propagace konkrétní značky.
Pokud někoho zajímá, jak vydělávat na Instagramu, měl by se zaměřit především na počet followerů. Obecně platí, že čím více followerů, tím více možností a také vyšší výdělek. Jde však o reálné followery. Jde o to stát se influencerem s aktivní komunitou kolem sebe.
Jak to provést?
Instagram samotný, stejně jako každý jednotlivý instagramový účet, stojí a padá s obsahem. Cení se především jedinečný, vizuálně atraktivní obsah, který zaujme publikum. Publikum, uživatelé Instagramu, si přitom obsah na Instagramu spojují s několika atributy.
Dle informací přímo od zdroje, tedy z výzkumu na Instagramu je to:
Instagram je sociální síť, úspěch na Instagramu spočívá v budování komunity. Komunikujte se svými followery. Pozorujte, jak se chovají. Reagujte na jejich připomínky a komentáře.
Sledujte jiné účty, udílejte lajky a komentujte. Tím zvýšíte šance, že si vás lidé všimnou.
Buďte aktivní i v postování, ať již obrázků nebo Instastories. Chcete-li zvyšovat počet followerů, musí růst i počet vašich postů. Ale pozor, stále platí, že obsah na Instagramu musí být jedinečný, vizuálně atraktivní a zajímavý.
Abyste na svém Instagram účtu mohli ostatním předložit to, co je žádané, musíte vědět, co to je. Měli byste mít představu o tom, co zajímá vaše publikum, a to i v reálném čase. Měli byste reagovat na aktuální dění.
Současně se ale vyplatí registrovat, když už lidé mají něčeho dost a chtějí něco nového, něco, co bude váš Instagram udělá jedinečným.
Originalitu vašemu obsahu dají i nejrůznější filtry, nástroje a aplikace. Existuje jich nespočet. Za zmínku stojí například aplikace Layout. Vytvoříte s ní perfektní koláž nebo doplníte fotky o bílý rámeček. Celý feed se tak provzdušní, vzbudí lepší dojem.
Instagram = vizuální obsah + hashtagy
To nejdůležitější nakonec. Jedním z klíčů, které otevírají cesty k novým followerům jsou jistě hashtagy. Každý post na Instagramu by měly provázet relevantní tematické hashtagy. Maximum je 30 hashtagů.
Přiřadit k postu ty správné hashtagy vyžaduje jistou dávku intuice a zkušeností. Chce to testovat a také přemýšlet. Hodit se může i mobilní aplikace Leetags, která pomůže najít hastagy příbuzné k danému výrazu.
Je to možné pomocí shopping tags, které fungují i ve videových příbězích. U videí a obrázků je vidět ikona, která po kliknutí zobrazí produkty spolu s veškerými informacemi včetně odkazu na zdroj, kde se dají koupit. Musíte však mít svůj Instagram přepnutý na firemní profil a propojit s ním Facebook.
Podívejte se na přehled nejlepších možností, kde získáte bonus za založení účtu. Bonus získáte jak…
Zatímco akciové trhy šplhají na rekordní hodnoty, investoři dychtivě sledují, kam zamíří jejich peníze. Většina…
V posledních týdnech se na kryptoměnovém trhu zvyšuje optimismus a investoři sledují, zda Bitcoin a…
Pár dní dozadu jsme byli svědky jedné z nejvýznamnějších politických událostí tohoto roku – amerických…
Čtyřikrát ročně světové společnosti oznamují své hospodářské výsledky a ani tentokrát tomu nebylo jinak. Nedávno…
Online investiční konference 2024, pořádaná společností XTB, je každoročním lákadlem pro každého, kdo chce mít…