Čtyřikrát ročně světové společnosti oznamují své hospodářské výsledky a ani tentokrát tomu nebylo jinak. Nedávno zveřejněné výsledky odhalily, jak si vedly technologičtí giganti jako Apple, Microsoft, Alphabet, Amazon a Meta.
V poslední epizodě série Povídání o trzích se na tyto výsledky zaměřili odborníci z XTB – Jaroslav Brychta, Tomáš Vranka a Marek Nemky, za účasti Petra Horáčka.
Jaké závěry přinesla jejich diskuze?
Hlavním tématem byla tentokrát výsledková sezóna.
Prvním hodnoceným byl Google, který i přes velmi dobré výsledky akciového trhu výrazněji nezaujal.
Společnost čelí přetrvávajícím výzvám, jako je klesající podíl v reklamním segmentu a probíhající antimonopolní spory.
GOOGL.US, denní svíčky
Zdroj: xStation
Dalším na řadě byla Meta.
Navzdory pozitivním výsledkům došlo k poklesu ceny jejích akcií, pravděpodobně v reakci na slova Marka Zuckerberga o plánovaném výrazném růstu nákladů na servery a umělou inteligenci v nadcházejícím roce.
Kromě toho Meta stále generuje značné ztráty v divizi Reality Labs, která se zaměřuje na vývoj produktů pro virtuální a rozšířenou realitu.
Zůstává tedy otázka, zda má Meta dostatečný potenciál pro další růst.
META.US, denní svíčky
Zdroj: xStation
Microsoft byl vnímán jako lídr v oblasti integrace umělé inteligence pro širokou veřejnost, avšak poslední hospodářské výsledky nesplnily očekávání.
Přestože samotná čísla byla příznivá, výhled na aktuální čtvrtletí v oblasti cloudových služeb byl oslaben kvůli problémům s dodavateli.
Jaký dopad může toto zakolísání mít?
MSFT.US, denní svíčky
Zdroj: xStation
Ve čtvrtek večer zveřejnil své výsledky také Apple, který měl za sebou složité období plné výzev.
Tentokrát však firma dosáhla výrazného růstu tržeb i zisku, přičemž došlo i ke stabilizaci prodejů v Číně.
Nejasná ale zůstává pozice Applu v oblasti umělé inteligence – je jeho dosavadní zdržení problémem, nebo firma těží z toho, že své inovace představí později?
AAPL.US, denní svíčky
Zdroj: xStation
Posledním technologickým gigantem byl Amazon, jehož všechny segmenty zaznamenaly růst – zejména reklama a cloudové služby s nárůstem o 19 %.
Výrazného úspěchu dosáhly také online obchody, služby třetím stranám a předplatné.
Amazon investoval do rozvoje v minulém čtvrtletí 22 miliard USD a za celý rok plánuje dosáhnout až 75 miliard USD. Nabízí se otázka, zda jsou takto vysoké investice opodstatněné.
AMZN.US, denní svíčky
Zdroj: xStation
Investice do serverů, umělé inteligence a (v případě Amazonu) do fyzických skladů se stávají zásadním tématem zejména pro společnosti jako Amazon, Microsoft, Alphabet a Meta.
Během posledního čtvrtletí tyto čtyři společnosti vynaložily na investice v této oblasti neuvěřitelných 60 miliard USD, zatímco za poslední rok šlo až o 199 miliard USD.
Ve videu se dále dozvíte, jak funguje Formule 1 z pohledu financí.
Diskutovalo se také o výsledcích tabákových společností a investicích v Číně, kde místní akcie po letech poklesů zaznamenaly obrat.
Je to skutečně změna trendu, nebo jen krátkodobý efekt vládních stimulů?
Odpovědi na tyto i mnohé další otázky naleznete v poslední epizodě Povídání o trzích: https://cz.xtb.com/povidani-o-trzich.
Investování je rizikové. Investujte zodpovědně.