Po několika týdenní pauze se znovu sešli Jaroslav Brychta s Tomášem Vrankou z XTB, aby probrali aktuální dění na finančních trzích. V tomto dílu se zaměřili specificky na akcie naší tuzemské burzy.
Z tohoto důvodu si k sobě přizvali ještě Tomáše Cvernu, autora série Týden na pražské burze.
Co si kluci myslí o ČEZu, českých bankách, nebo třeba o Kofole? To vše zjistíte v aktuální epizodě.
Hlavním tématem byl samozřejmě ČEZ, který je bezpochyby nejpopulárnější akcií na naší burze a mezi českými investory se řadí mezi jedny z nejkupovanějších akcií vůbec.
Má ale tato popularita opodstatnění nebo se jedná jen akciový patriotismus?
Podle Tomáše C. jsou obě verze validní. V evropském prostředí by investor těžko hledal identickou společnost.
Problémem v případě ČEZu je ale zapojení státu, které do této investice přináší mnoho pochybností.
Paradoxně však tento aspekt v poslední době láká stále více investorů, kteří sází právě na vyšší ocenění v případě státního odkupu. Tento scénář ale není vůbec jistý.
Navíc je zde i mnoho jiných proměnných (cena elektřiny, regulace EU, rozšíření jaderné elektrárny Dukovany atd.), které mohou společnost v této nejisté době překvapit.
Dalším velkým tématem byly banky pražské burzy. Erste (Česká spořitelna), Komerční banka a Moneta také patří, především díky svým vysokým dividendám, mezi velmi oblíbené tituly.
Nicméně bankovní sektor se v současnosti otřásá v základech a mnoho investorů s napětím čeká, jestli se problémy rozšíří i na české území.
V tomto případě se zúčastnění shodli na tom, že bezprostřední riziko našim bankám nehrozí.
Samozřejmě existuje hrozba recese, český bankovní sektor je ale vcelku odlišný od toho amerického a minimálně v teoretické rovině by měl být vůči současné situaci odolnější.
V poslední části ještě pánové stihli probrat Colt CZ (dříve Česká zbrojovka) a Kofolu. Colt CZ se podle nich jeví jako společnost, která má zajímavé diverzifikační plány do budoucna.
Na druhé straně budoucnost Kofoly může být nejistá, jelikož popularita slazených nápojů v posledních letech klesá.
Pod společnost ale spadají i mnohé značky minerálních vod, u kterých popularita naopak stoupá. Záleží tedy, jak se firma s touto změnou trendu vypořádá.
Celý aktuální díl Povídání o trzích je dostupný ZDARMA zde: https://cz.xtb.com/povidani-o-trzich