JAK INVESTOVAT PENÍZE

Streamovací platformy z pohledu investora: Zlatý důl nebo nevýhodná investice?

Snad žádný jiný fenomén nezměnil v posledních letech svět zábavy a sledování obsahu tolik jako streamování.

Dříve jsme byli zvyklí vidět film v kině, pak si půjčit nebo koupit například kazety či DVD nebo čekat, až bude film v televizi.

Streamování však tento model zcela opustilo a najednou je spousta obsahu dostupná online na pár kliknutí za pár dolarů měsíčně.

Z toho samozřejmě těží zejména spotřebitel, který nemusí sledovat reklamy a může si pustit téměř cokoli v čase, který mu vyhovuje.

Jak si ale tento sektor vede z investičního hlediska? Stojí streamovací giganti za pozornost investorů?

TIP: Analytik XTB Tomáš Vranka vypracoval na toto téma nový report, kde rozebírá současný stav streamovacího sektoru.

To, co je dobré pro zákazníka, zdaleka nemusí být dobré pro společnost, která platformu provozuje.

V minulosti mnoho mediálních společností provozovalo také kabelovou televizi, za kterou museli lidé v USA platit vysoké desítky dolarů měsíčně.

Lidé byli také vázáni, například na dva roky, a na konci vázanosti jim operátor nabízel nějakou slevu, takže zákazník často u operátora zůstal nebo neměl jinou možnost.

Kromě toho televize také produkovala spoustu levného obsahu a měla velké příjmy z reklamy.

Pak ale přišlo streamování, které postupně vytlačuje klasickou televizi snad všude na světě. Ekonomika tohoto byznysu je ale úplně jiná.

Platformy stojí pár dolarů měsíčně, některé verze ani neobsahují reklamy, neexistují žádné zákaznické závazky a platformy musí utratit desítky miliard dolarů za produkci nebo marketing, aby přilákaly diváky.

Aktuální data ukazují, že zákazníci jsou velmi nestálí a často mění platformy.

I když se údaje liší podle období nebo regionu, obecně platí, že streamovací platformy průběžně získávají a ztrácejí předplatitele.

Následující obrázek ukazuje měsíční míru odchodu zákazníků jednotlivých streamovacích platforem.

Vidíte, že nejlepší platformou je v tomto ohledu Netflix, který má stále měsíční míru odchodu 3,4 %, tedy asi 40 % ročně.

Jinými slovy, u Netflixu 4 z 10 lidí každý rok zruší své předplatné.

Pokud se podíváme na ostatní platformy, údaje jsou ještě horší.

U Disney+ se roční číslo pohybuje kolem 60 % a u HBO Max je to dokonce 84 %.

To dává streamovacím platformám vysokou míru nejistoty ohledně budoucích peněžních toků.

Zdroj: Antenna přes Variety, Chartr

V tomto odvětví je tedy aktuálně mnoho problémů, ale streamovací platformy přicházejí na to, jak se z nich dostat.

Ve skutečnosti žádná z nich, kromě Netflixu, na streamování nevydělává a zkouší nejrůznější nové metody, které jim mají pomoci.

Je jasné, že streaming tu s námi už zůstane, nicméně která společnost bude vítězem tohoto sektoru se bude teprve rozhodovat.

Kdo vyhraje streaming wars? 

Pokud se chcete o tomto segmentu dozvědět více, analytický report Tomáše Vranky nazvaný “Kdo vyhraje streaming wars?”

Je ke stažení zdarma na tomto webu: https://cz.xtb.com/kdo-bude-vitezem-streamovacich-valek

V materiálu se dozvíte:

  • Na čem stojí úspěch streamovacích platforem
  • Jaké rozdíly existují mezi klasickou TV a streamingem
  • Jakým obsahem se nyní vyznačují streamovací platformy
  • Konkrétní data jednotlivých společností – komu se daří a v čem, kdo se naopak trápí
  • Jaký názor má na toto odvětví Jaroslav Brychta a další analytici XTB

Investování je rizikové. Investujte zodpovědně.

Redakce

Nejnovější články

Investiční pohled na Apple: Budou nové iPhony s AI stačit?

Apple je aktuálně největší společností na světě. S tržní kapitalizací přes 3,3 bilionu dolarů dlouhodobě…

4 dny před

Jak začít investovat? Tomáš Vranka z XTB zná odpověď

S koncem léta tradičně přichází i růst zájmu o finanční trhy. Kromě ostřílených investorů se…

5 dny před

Nejlepší bonusy za založení účtu [září 2024]

Podívejte se na přehled nejlepších možností, kde získáte bonus za založení účtu. Bonus získáte jak…

5 dny před

Velká Twisto recenze [promo kód ZIBA300+Premium účet s 50% slevou]

Tato Twisto recenze obsahuje promo kód ZIBA300 na 500 Kč + prémiový účet vč. cestovního…

5 dny před

13 TOP promo kódů, se kterými dostanete peníze [2024]

Podívejte se na přehled webů, kde dostanete peněžní odměnu nebo slevu za promo kód a…

6 dny před

Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má stále velký potenciál

Tak jako každý měsíc, připravil analytik XTB Tomáš Vranka nový díl ze své série Akciové…

2 týdny před